بسته بندی مقوایی

بسته بندی مقوایی برای محصولات بهداشتی


در گذشته صاحبان کسب‌وکار تنها به بسته‌بندی به چشم یک لایه حفاظتی از محصول نگاه می‌کردند که در ساده ترین شکل و ارزانترین حالت قرار داشت. اما با بالا رفتن دانش مشتریان و تغییر رویکرد بازاریابی فروش به بازاریابی اجتماعی و ارزش گذاری به مشتری از سوی رهبران کاریزماتیک ، موجب شد که داشتن یک بسته‌بندی جذاب و با کیفیت به یکی از عوامل اساسی در روند فروش محسوب شود. رهبران  شرکت های نوپا،با علاقه به زیبایی شناسی و برندینگ شروع به تولید بسته‌بندی های جذاب و مقاوم کردند. تا آنجا که یکی از آیتم های مهم برای فروش و جذب مشتری پروموشن محصول است.در واقع می توان گفت امروزه،بسته‌بندی محصولات نقش مهمی در توسعه هر شرکت و استراتژی بازاریابی آن دارد.به لطف فرصت های جدید در صنعت،یک جعبه مقوایی ساده به کانال ارتباطی و فروشنده ساکت تبدیل شده است ؛ زیرا برند ها به دنبال جذب و سرگرمی مشتریان هستند.

بسته بندی جالب

*اما چرا بسته‌بندی اهمیت پیدا کرده است.

یکی از دلایل موفقیت شرکت ها در جذب مشتری ایجاد تمایز بین خود و دیگران است.

در نظر بگیرید که یک تولید کننده مواد غذایی هستید،که به تازگی کار خود را شروع کرده اید با تحقیقاتی که در بازار انجام میدهید متوجه شده اید که رقبای بسیار زیادی در بازار وجود دارد که هم قدمت بیشتری از شما دارند و هم سهم زیادی از بازار در اختیار آنان است.

برای رقابت در چنین بازاری باید بین خود و دیگران تمایز ایجاد کنید. تا مشتری بتواند برند شما را از دیگران تمیز دهد.

این ایجاد تمایز می تواند به صورت های مختلفی چون خدمات دهی بهتر به مشتری خود را نشان دهد. اما هرگز از یاد نبرید که ظاهر بسته‌بندی شما که در شلف یک فروشگاه قرار دارد اولین مرحله برای ایجاد تمایز است.

هرچه یک بسته بندی شیک تر و جذاب تر باشد تمایل مشتری به خرید آن نیز بیشتر است.

بنابراین بسته‌بندی محصول فرصتی برای جلب توجه مشتری است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

علاوه بر این،بسته‌بندی یک کانال ارتباطی بین شما و مشتریان بالقوه است تا به مشتریان بگویید”برند و باور شما چیست؟”.

زیرا بسیاری از اطلاعات شما بر روی آن ظاهر می شود و حتی می‌توانید فراتر روید و از آن به جهت بالا بردن ارتباطات عمومی با مشتریان استفاده کنید. که به این صورت مشتریان خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

*برای داشتن یک بسته بندی بی نقص حتما نکات زیر را در نظر بگیرید.

    • بسته‌بندی خود را چشم نواز نگه دارید تا بلافاصله خودنمایی کند و به یاد مشتری بیاید.
    • به یاد داشته باشید ، بسته‌بندی انتخاب برند شماست و باید احساسات شما را برانگیزد.
    • مطمئن شوید که بسته‌بندی از دوام کافی برای ایمن سازی محصول و محافظت از محصول داخل آن برخوردار است.
    • اگر ظاهر محصولتان اهمیت دارد راهی ایجاد کنید که محصول قابل رویت باشد،مثلا استفاده از بسته‌بندی های وکیوم فرمینگ.
    • در آخر ، باید به راحتی باز شود. این ممکن است ساده به نظر برسد ، اما اغلب می تواند تعداد زیادی از مشتریان را ناامید کند.

نهایتا به بسته‌بندی به چشمی فراتر از محافظت از محصول نگاه کنید.زیرا آن یک ابزار بازاریابی ضروری است که از برند تجاری پشتیبانی می کند.

بر بهترین ویژگی های محصول تأکید دارد و تجربه ای فراموش نشدنی را برای مشتری ایجاد می کند. بسته بندی دروازه ای است که می تواند محصول – و شرکت شما را به سطح بالاتری برساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *