اهمیت رنگ در بسته بندی

اهمیت رنگ در بسته بندی


اهمیت رنگ در بسته بندی

وقتی صحبت از بسته بندی می شود،رنگ یکی از مهمترین معلفه های جذب خریداران است.از فاصله بیشتری نسبت به سایر عناصر مانند تصویر یا گرافیک قابل مشاهده است.رنگ محصول اولین مواردی است که مردم متوجه آن در بسته بندی می شوند.رنگ نقش مهمی در خرید مشتری شما دارد میتواند هراحساسی را می خواهید مشتری حس کند به وسیله رنگ این حس را القا کنید.درک روانشناسی رنگ برای موفقیت بسته بندی شما بسیار مهم است. با این وجود،انتخاب نامناسب رنگ می تواند تأثیر پیام شما را نیز منفی کند. رنگ نامناسب میتواند باعث نادیده گرفته شدن طراحی عالی بسته بندی شما شود.

رنگ بسته بندی شما باید در قفسه برجسته شودرنگی را انتخاب کنید که بیشترین میزان توجه و درگیری را در قفسه ایجاد کند. در نظر بگیرید که آیا می توان از رنگی منحصر به فرد استفاده کرد که هم با برند سازگار باشد و هم در این رده غیر معمول باشد. بخاطر داشته باشید که مقدار فضای قفسه ای برند شما در ایجاد یا عدم ایجاد بلوک های رنگی قوی تأثیرگذار است. از آنجا که رنگ پیامدهای روانشناختی دارد . بازاریابان از لحاظ تاریخی از رنگهای خاصی برای ایجاد احساسات مختلف استفاده می کردند.

(نمودار زیر را ببینید)

معنی رنگ در بسته بندی

هنگام انتخاب رنگ ، در اینجا چند اصل وجود دارد که باید بخاطر بسپارید:

۱.سعی کنید فقط از ۲ یا ۳ رنگ مکمل (رنگ هایی که روی چرخ رنگ در مقابل یکدیگر هستند) استفاده کنید. مردم سادگی را دوست دارند و درک بسته شما را آسان می کند. استفاده زیاد از رنگها یک خطر ذاتی دارد زیرا هر رنگ معنی دارد و در صورت استفاده نادرست پیام شما را تغییر می دهد.

۲. سعی کنید از کنتراست استفاده کنید تا عناصر روی بسته شما برجسته شوند. مردم اغلب تصور می کنند تفاوت در رنگ باعث ایجاد کنتراست می شود اما این درست نیست. ممکن است شما دو رنگ داشته باشید که کاملاً متفاوت هستند اما هیچ کنتراستی ندارند زیرا لحن آنها یکسان است. برای آزمایش کنتراست رنگ ها ، آنها را به مقیاس خاکستری تبدیل کرده و کنتراست آنها را مرور کنید.

۳. بازار هدف خود را در نظر داشته باشید. رنگ آبی توسط هر دو جنسیت مورد پسند جهانی است در حالی که در مورد رنگ بنفش توافق چندانی بین زن و مرد وجود ندارد. مردان تمایل بیشتری به رنگها و سایه های پررنگ  را دارند .در حالی که خانم ها پذیرای رنگ آمیزی رنگ هستند. همچنین ، توجه داشته باشید که درک فرهنگی در مناسب بودن رنگ نقش مهمی را ایفا می کند ، که به نوبه خود می تواند در انتخاب ها تأثیر بگذارد.

۴. رنگ های متنوعی را آزمایش کنید.تا زمانی که تست نکنید نمی تواند بدانید که مخاطب شما به کدام رنگ بسته پاسخی می دهد. تحقیقات در قفسه فروشگاه و ردیابی چشم مشتریان به شما در انتخاب بسته کمک بزرگی خواهد کرد.حرف آخر هیچ راه دقیقی برای انتخاب رنگ  وجود ندارد. نکته اصلی این است که بیشتر به دنبال راه های عملی برای تصمیم گیری در مورد رنگ باشید. به این فکر کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و محصول شما سعی در انتقال چه پیامی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *