بسته بندی سازگار با محیط زیست

بسته بندی سازگار با محیط زیست


با توجه به جدی تر شدن آلودگی پلاستیک در سرتاسر جهان ، فروشندگان برای حل این موضوع به بسته‌بندی های سازگار با محیط زیست روی آوردند. بسته بندی های زیست محیطی نیز باعث ایجاد هیاهویی در بین مصرف کنندگان شده است

بسته‌بندی‌سازگار با محیط زیست واقعاً چیست؟

طبق تعریف ، بسته بندی سازگار با محیط زیست به هر بسته‌بندی ای گفته می شود که از مواد بازیافتی ساخته شده باشد ، به راحتی قابل بازیافت باشد و برای افراد ،حیوانات و محیط‌زیست ایمن باشد . از مواد و روشهای ساخت با حداقل تأثیر بر مصرف انرژی و منابع طبیعی تشکیل شود .

 بسته بندی سازگار با محیط زیست  به عنوان بسته‌بندی پایدار یا سبز نیز شناخته می شوند .

هدف از این نوع بسته بندی :

۱.از میزان بسته بندی محصول کم کند.

۲.استفاده از مواد تجدید پذیر / قابل استفاده مجدد را ارتقا دهد.

۳.هزینه های مربوط به بسته بندی را کاهش دهد.

۴.استفاده از مواد سمی را در تولید بسته بندی حذف کند.

۵.گزینه هایی برای بازیافت آسان بسته بندی فراهم کند.

بسته بندی تجدید پذیر

چطور بسته بندی های سازگار با محیط زیست را بشناسیم؟

اثرات زیست محیطی پلاستیک های یکبار مصرف فقط با تصفیه پسماند آغاز و پایان نمی یابد. این  انتهای فرآیند است که اکثر مصرف کنندگان از آن آگاه هستند. نوع خاصی از بسته بندی ، از ابتدای تأمین مواد اولیه ، ساخت ، حمل و نقل ، هدف و تا زمان دفع آن ، می تواند تأثیر جدی و مخرب بر محیط زیست داشته باشد.

به طور متوسط ​​استرالیایی ها هر سال از ۱۳۰ کیلوگرم پلاستیک برای هر نفر استفاده می کنند. و ۱۳۰ هزار تن پلاستیک عظیم در آبراه ها و اقیانوس رها میشوند. اگر در این زمینه اقدامی نکنیم ، این آلودگی پلاستیکی می تواند حیات وحش دریایی ما را تهدید کند و زنجیره غذایی ما را آلوده کند.

روش  بسته بندی سازگار با شرایط مناسب ترین راه حل برای به حداقل رساندن این مشکل است. با توجه به اینکه آلودگی پلاستیک با سرعت نگران کننده ای در حال رشد است. تولیدکنندگان و مشاغل بسته‌بندی نقش بسزایی در قرار دادن موارد بسته بندی سازگار با محیط زیست دارند.

بسته بندی تجدید پذیر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *