بسته بندی های جذاب  به دست  طراحان گرافیک طراحی میشود . آنها موظفند تمام خلاقیت خود را در طراحی بسته بندی کالایی بگذارند که بتواند به عنوان فروشنده کالا کار کند. هر طراح گرافیک اهمیت بسته بندی محصول و طراحی ظاهر آن را به خوبی می داند. بنابراین آنها همیشه در جستجوی نکات و ترفندهایی برای جذابتر جلوه دادن طراحی خود برای مشتریان هستند. در ادامه نکاتی برای طراحی بسته بندی خلاق و جذاب آورده شده است.

بسته بندی

 

۱.بسته بندی را قابل استفاده کنید

هیچ چیز بهتر از این نیست که از بسته بندی محصول بیش از آنچه که انتظار است قابل استفاده باشد. بسته محصول اگر حتی پس از استفاده از محصول برای مشتری مفید باقی بماند، محصول را به یاد ماندنی می کند. به عنوان مثال طراحی بسته بندی یک توپ پر از شکلات که این یک بسته مفید برای مصرف کنندگان نهایی آن (کودکان)است. هنگامی که کودک بداند بعد از خوردن شکلات یک توپ برای بازی به دست می آورد ، همیشه دوست دارد آن را بخرد. نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان نیز دوست دارند که از مزایای مضاعف هر کجا که می توانند بهره مند شوند. با استفاده از بسته بندی های قابل استفاده ، می توانید با نشان دادن سود مضاعف به مشتری ، آنها را جذب کنید.

۲.ارتباط بسته بندی با محصول

 معمولا هر بسته فقط برای یک محصول خاص در نظر گرفته می شود .بنابراین ، باید به گونه ای طراحی شود که رابطه دوستانه آن با محصول را نشان دهد. اگر بسته ای نشان دهنده ارتباط مکمل آن با محصول نباشد ، واقعاً می تواند فروش محصول را مختل کند. مانند استفاده از انواع سس ها در ظروف شیشه ای که استفاده آن را برای کاربر دشوار می کرد بنابراین بسته های وارونه قابل فشرده سازی جای گزین آن ها شد.

۳.قوانین را به روش صحیح بشکنید

 بیرون آمدن از قوانین مرسوم برای شکستن یکنواختی همیشه ایده خوبی است. اما در حالی که قوانین را زیر پا می گذارید ، هوشیار باشید و به مسیر درست بروید. تقریباً همه صنایع برخی قوانین از پیش تعریف شده را دارند. به عنوان مثال ، کفش ها در جعبه های کارتن ، خمیردندان ها در یک لوله و غیره قرار می گیرند. اگر بتوانید قانون صنعت خود را تغییر دهید و یک بسته بندی نوآورانه ارائه دهید ، پس هرگز مشتری نمیتوان به آن محصول بی توجه باشد . اما در حالی که قانون را نقض می کنید ، لازم است اطمینان حاصل کنید که رابطه مکمل محصول و بسته بندی را از بین نبرید.

 4. برای مصرف کننده دلسوز باشید

 هنگامی که شروع به ایجاد یک بسته محصول می کنید ، از دید یک مشتری فکر کنید. به انتظاراتی که مصرف کننده از محصول شما دارد توجه داشته باشید. برای مثال مواردی مانند چیپس و بیسکویت را در نظر بگیرید. مصرف کننده مسلما دوست دارد که بسته پس از نصف خوردن بسته شده و برای بعداً ذخیره کند. و یک بار دیگر بسته بندی مجدد مهر و موم شود، پس مصرف کنندگان بسته را دوست دارند و این به طور معمول فروش شما را افزایش میدهد.

۵.نگه داری را آسان کنید

سهولت در نگهداری در دست از ویژگی بسیار مهم بسته بندی هر محصول است.به بسته محصول دسته یا شیار بدهید تا حمل و استفاده از آن برای مشتری آسان شود. اگر بسته‌بندی شما مفید نباشد ، مطمئناً مشتریان به دنبال گزینه های بهتری در بازار میگردند

۶.بسته بندی را شفاف کنید

 شفافیت همیشه چیز خوبی است. اگر بسته شما بتواند محصولی را که درونش قرار گرفته به شکلی نوآورانه به نمایش بگذارد ، می تواند توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. بسته های زیادی در بازار وجود دارد که تصویری از محصول را نشان میدهند. به جای اینکه تصویر را روی بسته‌بندی ایجاد کنید ، می توانید فضای شفافی بگذارید تا نگاهی اجمالی به چیپس های واقعی به مصرف کننده بدهد. به جای نوشتن نام رنگ و کد رژ لب ، بسته را شفاف نگه دارید تا رنگ واقعی رژ لب را نشان دهد. با مشتریان خود شفاف باشید و اجازه دهید محصول شما قابل مشاهده باشد.

۷. و در آخر وظیفه اصلی بسته بندی را فراموش نکنید

 در حالی که به ایده هایی برای جذابیت آن برای مشتریان فکر می کنید ، مسئولیت واقعی آن یعنی ایمن نگه داشتن محصول را فراموش نکنید. چیزهای خوراکی به بسته‌بندی محکم و بدون ورود هوا نیاز دارند بنابراین شما نمی توانید آنها را مستقیماً در یک جعبه کارتن گشاد بسته بندی کنید تا از دیگران متفاوت باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *