قالب وکیوم

اولین و مهمترین قدم برای ساخت بسته بندی های وکیوم فرمینگ ساخت قالب مورد نظر است . ظرافت های اعمال شده در قالب وکیوم فرمینگ ، تاثیر به سزایی در نتیجه نهایی دارد. اگر طراحی و اجرای قالب مشکل داشته باشد نمی توان انتظار داشت که وکیوم شکل گرفته بدون نقص محصول شما را در بر بگیرد . بنابراین سپردن ساخت قالب وکیوم فرمینگ به یک حرفه ای از واجبات فرآیند بسته بندی وکیوم فرمینگ هست.

ساخت قالب وکیوم فرمینگ با دو روش سی ان سی و ریخته گری صورت می گیرد.

روش سی ان سی :

در روش سی ان سی قالب با نرم افزارهای سه بعدی طراحی میشود و سپس با دستگاه سی ان سی تراشکاری و ماشینکاری میشود.

  • رزین و آلومینیوم در روش ماشینکاری CNC :

آلومینیوم تراش خورده CNC بهترین ماده برای مراحل تولید بزرگ و قالب های پیچیده است .

دستگاه سی ان سی با دقت تمام جزئیات طرح اولیه را بر روی آلومینویم ایجاد میکند و در نتیجه خروجی کار یک فرم سه بعدی بی نقص خواهد بود.

 

 

روش ریخته گری:

در روش ریخته گری مدل اولیه با چوب یا آلومینیوم ساخته می شود و سپس نسبت به این نمونه اولیه ریخته گری صورت می گیرد.

  • قالب ساخته شده از جنس چوب:

قالب های وکیوم فرمینگ ساخته شده از چوب به دلیل کم هزینه تر بودن می توانند گزینه مناسبی باشند .اما به علت اینکه در گذر زمان نسبت به دیگر مواد موجود سریع تر فر سوده می شوند. بنابراین بهتر است از قالب چوبی برای تولیدهای کوچک و کم حجم استفاده کرد. اغلب قالب چوبی برای نمونه گیری مورد استفاده است.

 

قالب وکیوم فرمینگ

 

  • قالب ساخت شده از جنس آلومینیوم:

یکی از مقاوم ترین قالب های آلومینیومی هستند که برای تولیدات تیراژ بالا و یا تولیداتی که کارفرما قصد دارد در مدت زمان طولانی از آن استفاده کند بسیار ایده آل هستند. این ماده در برابر گرما مقاوم هستند . پس از پایان قالب زنی نیز به سرعت خنک می شود و دیگر نیاز به خنک کردن قالب نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *