در این مقاله قصد داریم ویژگی های بسته بندی فلزی را بررسی کنیم. امروزه این نوع بسته‌بندی در بخش مواد غذایی به عنوان یکی از بسته‌ بندی های پر کاربرد استفاده میشود همچنین بسته بندی فلزی ، با وجود تغییر در روند بازار ،مدت زمان طوالنی است که در بازار وجود دارد. این صنعت دائماً در حال حرکت به سمت نوآوری و تحقیق بوده است تا طرح ها و اندازه های جدید را امتحان کند تا بتواند به راحتی نیازهای مشتریان را برآورده کند.

قوطی های فلزی که عمدتا از فوالد ، قلع یا آلومینیوم ساخته شده اند. می توانند یکی از گزینه ها برای بسته‌بندی غذا و نگهداری آن و همچنین نوشیدنی ها برای مدت زمان طوالنی باشند. در مورد بسته‌بندی های فلزی مزایای بسیاری نسبت به سایر روش های بسته‌بندی وجود دارد. مزایای زیادی مانند دوام ، مقاومت در برابر دمای بالای ،که ثبات را در طول پردازش فراهم می کند. نکات منفی خاصی در مورد این روش وجود دارد که در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

خوردگی

عیب اصلی فوالد این است که در برابر خوردگی آسیب پذیر است و همین امر باعث خراب شدن فلز می شود. زنگ زدن نمونه ای از خوردگی است. این کیفیت محصول را تحت تأثیر قرار می دهد و تأثیر نامطلوبی بر محتوای مواد غذایی دارد. همین امر باعث بد شدن غذا می شود .

غذاهای اسیدی و آلومینیوم

چالش بزرگی که صنعت نوشابه وجود دارد این است که خوردگی نوشابه در قوطی های آلومینیومی وجود دارد. عالوه بر این ، عناصر فلزی نیز باعث عوارض شدید در سالمت غذا می شوند. غذاهای اسیدی مانند گوجه فرنگی در صورتی که از فلز برای ذخیره استفاده شود می تواند به طور قابل توجهی تحت تأثیر آلومینیوم قرار گیرد. در این صورت منجر به از بین بردن طعم و همچنین کیفیت غذا می شود.

 

بسته بندی فلزی

محتوا قابل مشاهده نیست

غذاهای کنسرو شده به طور معمول مهر و موم می شوند و به همین دلیل است محتوای داخل ان قابل مشاهده نمی باشد . این کار انتخاب درست را دشوار می کند زیرا شخص می تواند به راحتی قوطی ای را انتخاب کند که دارای محتوای غذایی نامطلوب باشد و یک چالش بزرگ برای مصرف کنندگان نهایی است. به همین دلیل محصوالت بسته‌بندی شده شفاف ترجیح داده می شوند د به بسته بندی فلزی .

بسته بندی نسبتاً گران

بر خالف سایر بسته بندی ها مانند پالستیک ، فولاد بسیار سنگین است. این همان چیزی است که به دلیل روند ساخت ، آن را به گزینه بسته بندی گران قیمت تبدیل کرده است. مراحل ساخت چندگانه چندین روش پیچیده در تولید و ساخت فلز و همچنین چندین ماده ورودی نقش دارد. ماشین های مختلفی نیز درگیر هستند برای ساخت مانند ماشین تقسیم ، دستگاه درز و سایر…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *