تفاوت چاپ افست با چاپ دیجیتال

در این مقاله تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست را مورد بررسی قرار دادیم.

همراه ما باشید

 

معرفی چاپ دیجیتال و افست :

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال یکی از روش های چاپ مدرن می باشد که با استفاده از فایل های دیجیتال یا الکترونیکی به عنوان منبع، چاپ می شوند. فرآیند چاپ با نگاشتن قطرات ریز جوهر بر روی سطح انتخابی شما یک تصویر را ایجاد می کند.

چاپ دیجیتال

چاپ افست

یکی از استاندارد های طلایی صنعت چاپ ، چاپ افست می باشد. چاپ افست روش اصلی است که برای چاپ مجلات ، کتاب ها ، کتابچه های راهنما ، بروشورها ، قطعات پست الکترونیکی ، سربرگ ها . پوسترها و برچسب ها و بسته بندی های کاغذی استفاده می شود.

چاپ افستدر ادامه موارد متفاوتی که این دو چاپ را از هم متمایز می کنند را بررسی می کنیم.

 

هزینه چاپ

هزینه نقش مهمی را در صنعت  ایفا می‌ کند. یکی از بزرگترین مزایای چاپ افست لیتوگرافی این است که پس از راه اندازی، هزینه چاپ صفحه بسیار کم است. تعداد زیاد را می‌تواند با هزینه‌ی بهینه چاپ کند. به زبان ساده: هر چه تعداد بسته بندی بیشتری نیاز داشته باشید ، هزینه ی ارزان تری برای هر بسته می پردازید.

اما در چاپ دیجیتال هزینه هر چاپ مشخص است و در تیراژ بالا تغییری نمیکند.

 

زمان چاپ

چاپ دیجیتال می تواند در فاصله زمانی کم انجام شود. این امر باعث می شود تا بعد از اتمام طراحی  ، مرحله چاپ را سریعا شروع کنید. اگر شما برای چاپ محصولی عجله دارید بهترین روش چاپ دیجیتال است . اما چاپ افست به دلیل تهیه زینک زمان بر می باشد.

تفاوت چاپ افست با دیجیتالتنوع رنگ

علاوه بر چاپ چهار رنگ در چاپ افست، رنگ پنتون را می توان مورد استفاده قرار داد.  اگر رنگی خاص، برای چاپ لوگو مورد نظرتان نقش مهمی دارد ، بهترین انتخاب چاپ افست لیتوگرافی است. همچنین دقت رنگ و کیفیت چاپ بالایی را از این نوع چاپ می توانید انتظار داشته باشد.

 

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری فرآیند لیتو افست اجازه می دهد انواع مختلف کاغذ برای تولید محصولات چاپ شده استفاده شود. نسبت به چاپ دیجیتال به راحتی با سطوح و اشکال مختلف نیز مطابقت دارد.

شما می توانید از انواع مواد پوشش داده شده و همچنین بدون پوشش و بازیافتی انتخاب خود را داشته باشید.

 

اصلاح و تغییر

در چاپ دیجیتال، در هر مرحله ای از چاپ که هستید می توانید ، کار را اصلاح و سپس چاپ کنید،  تا هر بار آن پروژه مورد نظر تان توسط مشتری و تیم طراحی بررسی شود، این امر به ویژه برای صاحبان مشاغل که ممکن است بخواهند کمپین های پست مستقیم خود را بر اساس مخاطبان مورد نظر خود طراحی و شخصی سازی کنند ، بسیار مفید است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *