چاپ افست

صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران به دلیل کمبود آمار دقیق همواره با مشکلاتی مواجه بوده است. مدیران این صنعت به بودجه‌های قابل توجهی برای جمع‌آوری آمارها اختصاص داده‌اند، اما هنوز آمار دقیق و معتبری در دسترس نیست.

به علت تحریم‌ها، شیوع کرونا، و مشکلات اقتصادی، آژانس خبری چاپ و بسته‌بندی ایران نیز قادر به ارائه آمارهای دقیق و به‌روز از صنعت چاپ و بسته‌بندی نیست.

همچنین، سازمان‌های بین‌المللی منتشر کننده آمار نیز به دلیل قطعی ارتباط با منابع اطلاعاتی جدید، از انتشار آمارهای جدید امتناع می‌کنند.با این وجود، آمارهای منتشر شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران نشان می‌دهد که صنعت چاپ و بسته‌بندی در ایران دارای ظرفیت تولید بالایی است. با این وجود، بازار داخلی به دلیل محدودیت‌های مالی و اقتصادی قادر به تأمین نیازهای این صنعت نیست و نیاز به توسعه صادرات دارد.

همچنین، تعداد واحدهای تولیدی در این صنعت در سال ۱۳۹۹ حدود ۴۴۸۰ واحد بوده است و حجم صادرات ایران در این زمینه نیز افزایش یافته و به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

با این توجه، صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران همچنان دارای ظرفیت بالایی برای توسعه و رشد است و می‌تواند با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و کارآزموده، محصولات با کیفیت را تولید و به بازار جهانی نیز صادر کند.

برای مطالعه ی کامل این خبر میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

http://www.papna.ir/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *